יום שני, 25 באוגוסט 2008

רווחים הצפויים למפיקי המופע של פול מקרטני בארץ: כ-10 מיליון שקל

עלות הבאתו ארצה של ה"חיפושית" לשעבר עומדת על כ-30 מיליון שקל ; מחיר הכרטיסים נע בין 1,500 שקל למקום בקרבת הבמה ל-500 שקל לכרטיס הזול ביותר

אם התחזיות של מפיקי המופע החד-פעמי של פול מקרטני בישראל יתממשו, הרי שהם צפויים להרוויח כ-10 מיליון שקל, כל זאת לפני רווחים מחסויות. התרחיש האופטימי מבחינתו של יזם המופע, איש העסקים יקיר שעשוע, היא לגדוש את מדשאות פארק הירקון כולו, אשר יכול להכיל עד כ-70 אלף איש.

עלות הבאתו ארצה של המופע של מקרטני, ה"חיפושית" לשעבר, עומדת על כ-30 מיליון שקל. חצי מהסכום ישתלשל לכיסו של מקרטני, לא לפני שיפריש אחוזים מסוימים לאמרגניו, וחציו השני של הסכום יוקצה לעלויות הקמה. על-פי גובה מחירי הכרטיס (1,500 שקל עבור מיקום בקרבת הבמה, 500 שקל עבור מיקום מרוחק יותר), על-מנת לכסות את העלות, די למכור 50 אלף כרטיסים - 5,000 בקירוב לבמה, ו-45 אלף כרטיסים במחיר למיקום רגיל. זו אכן הכמות הראשונית שתונפק ותימכר החל ממחר במשרדי חברת הכרטיסים "לאן".

במידה והתרחיש האופטימי (מכירת כל 50 אלף הכרטיסים) יתממש בזמן סביר לפני מועד ההופעה, לא מן הנמנע שיונפקו עוד כ-20 אלף כרטיסים במחירים נמוכים יותר, חלקם בסבסוד חלקי של חברות מסחריות ווועדי עובדים, כפי שנהוג לעשות בהופעות מסוג זה.

אם אכן יימכרו כל 70 אלף הכרטיסים, המפיקים יוכלו לא רק לנשום לרווחה, אלא גם לספור הכנסות לא מבוטלות: על-פי הערכות, מדובר בסכום של כ-10 מיליון שקל, כל זאת, כאמור, לפני הכנסות מחסויות

אין תגובות: