יום חמישי, 25 בספטמבר 2008

הופעה וידאו פול מקרטני

קליפים פול מקרטני ישראל

פול מקרטני סיים את הופעתו בפארק הירקון בתל אביב מול עשרות אלפי צופים. זה מה שהיה לאורך כל המופע ההיסטורי




צילום: MPL ועידן הובל, עריכה: תמר אברהם

הוא היה פה: פול מקרטני הופיע הערב (ה') בפארק הירקון בתל אביב מול כ-40 אלף צופים. המופע ההיסטורי והמרגש ארך קצת יותר משעתיים. מחוץ לפארק עמדו מאות אנשים שלא קנו כרטיסים וניסו לצפות בבמה מאחורי השערים. מאחורי מקרטני והלהקה השתרע מסך ענק שעליו הוקרנו עבודות וידאו ארט מפוארות.

מקרטני, לבוש בג'קט שחור וחולצה מכופתרת ורודה, פתח את ההופעה עם שירם של הביטלס, "Hello Goodbye", על רקע מחיאות כפיים ושירה אדירה של הקהל העצום. אחר כך הוא עבר ל"Jet" של "ווינגס", אמר "שלום תל אביב, שנה טובה", והמשיך ל"Drive My Car".


לאחר מכן הכריז מקרטני: "יש לי הרגשה שאנחנו הולכים ליהנות הערב", ואז אמר בעברית: "זה מפעם" והתחיל את "All My Loving". הקהל בשורות הראשונות החזיק שלטים גדולים, עליהם כתוב באנגלית, בין היתר: "תודה על המוזיקה" ו"ישראל אוהבת את פול מקרטני".

ברגע מרגש, מקרטני, כבר בלי הג'קט, ניגש לפסנתר ואמר בעברית: "השיר הזה מוקדש ללינדה", והתחיל את "My Love". מקרטני נשאר לבדו על הבמה וביצע עם הגיטרה האקוסטית את "Blackbird", אחד משיריו המרגשים ביותר מתוך האלבום הלבן של הביטלס, וכל הקהל שר יחד איתו.

רגע מצמרר נוסף נרשם כשמקרטני אמר בעברית: "השיר הזה לג'ורג'", והתחיל לבצע את "Something", שירו של ג'ורג' הריסון מתוך "אבי רוד". באותו זמן הוקרנו תמונות של הריסון על גבי המסכים. "וזה לג'ון", המשיך והתחיל את "A Day In The Life".


מקרטני הקפיץ את הקהל והמשיך לשיר "Give Peace A Chance". האנרגיות התגברו עם השירים "Back In The USSR" ו"I Got A Feeling".

רגע שיא נרשם כשמקרטני והלהקה ביצעו את "Live And Let Die" ועשרות זיקוקי דינור התפוצצו בשמים ועל הבמה. לאחר מכן מקרטני התיישב שוב ליד הפסנתר ושר עם הקהל את "Let It Be".


"תשירו איתי", הוא אמר שוב בעברית, "אהלן ג'וד", והתחיל את "Hey Jude". הוא המשיך לשלוט בעברית ותוך כדי השיר חילק הוראות: "רק הגברים!", "רק הנשים!" ו"כולם!". 40 אלף הצופים שרו את הפזמון והזיזו את הידיים מצד לצד.

מיד אחר כך מקרטני והלהקה ירדו מהבמה וחזרו להדרן, מקפיצים שוב את הקהל עם "Lady Madonna", "Get Back" ו"I Saw Her Standing There".

לאחר מכן הוא ירד מהבמה וחזר להדרן שני עם "Yesterday", שירו המפורסם ביותר. שירת הקהל נשמעה חזק יותר מקולו שבקע מהרמקולים שבפארק.


מקרטני סיים את ההופעה עם "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band" והמשיך לסוף עם מחרוזת השירים שסוגרים את "אבי רוד", כשהשיר האחרון היה "The End". בסיום המופע אמר לקהל שצריך ללכת הביתה ולישון. כשברקע קונפטי מתחיל לעוף על הקהל הוא סיים, בעברית כמובן, ואמר: "נתראה".


אין תגובות: